събота, 5 май 2012 г.

Магистрала „Струма“ изкуши неочаквани чужди строителни компании


Магистрала „Струма“ изкуши неочаквани чужди строителни компании


За първи път една от най-големите руски строителни компании - Научно-производствено обединение „Мостовик“, иска да строи Лот 2 на магистрала „Струма“.
Компанията участва с оферта за строежа на отсечката с дължина от 37 км от Дупница до Благоевград в първия търг за строителство на магистрала, при който най-ниската цена няма да е определяща за избора на изпълнител, предаде „Медиапул“.
За търга са подадени 15 оферти, а сред кандидатите са испанската „ФСС Конструкцион“, която строи„Дунав мост 2“ и досега не е участвала в търгове за магистрали, както и пет италиански строителни компании.
„Изборът на изпълнител за Лот 2 на магистрала „Струма“ ще премине през няколко етапа“, обясни шефът на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИЛазар Лазаров.
От 15-те участника в рамките на месец комисията ще определи осемте с най-голям оборот и най-много изпълнени сходни проекти.
Осемте финалисти ще получат идейния проект за отсечката в края на юни или началото на юли и на негова основа ще изготвят техническо предложение и ценова оферта. Конкурсът е за проектиране и строителство – т.нар. инженеринг.
Лазар Лазаров прогнозира, че през ноември може да има сключен договор с избрания изпълнител.
Цената ще има тежест 50% при определянето на изпълнител. Предложените срокове за изпълнение ще носят на участниците 15%, а 35% са за подход към обекта. Тук влизат изисквания за налична техника и човешки ресурс, материали и цялостното изпълнение.
Индикативната стойност на проекта, който се финансира от еврофондовете по оперативна програма „Транспорт“, е 200 млн. лева без ДДС, а срокът за изпълнение е 27 месеца.
Заради критериите като оборот и брой изградени обекти повечето родни и чуждестранни компании предпочетоха да се състезават в сдружения.
От 15-те оферти само 5 са на самостоятелни участници. Това са гръцките „Актор“, „Терна“ и „Джей Енд Пи Авакс“, австрийската „Щрабаг“ и италианската „Сочета Италиана Пер Кондоте д'Акуа“.
„Сочета“ участва и в търга за Лот 1 на магистрала „Струма“, като се запомни с най-високата предлагана цена – 117,11 млн. лева за 17 км. Търгът бе спечелен от консорциум на „Главболгарстрой“, „Пътстрой 92“ и италианската „Ипреза“ с двойно по-ниска цена – 58,53 млн. лв.
Още 4 италиански компании наддават за Лот 2 на магистрала „Струма“, но те са обединени в две сдружения. Едното е между „Тодини Конструкциони Дженерали“ и „Салини“, а другото – между „Салваторе Матерезе“ и „Инж. Клаудио Салиин Гранди ливори“.
Интерес предизвика офертата на сдружение „ДМХ“, съставено от турската „Доуш“, руската НПО „Мостовик“ и варненската „Хидрострой“.
„Мостовик“ е една от най-големите руски строителни компании с 20-годишна история и над 800 изградени и проектирани сложни съоръжения в Русия и чужбина. Годишният обем на строително-монтажните работи на „Мостовик“ надхвърля 45 млрд. рубли, а служителите й са над 17 000.
Това е вторият търг за инфраструктура, финансиран от еврофондовете, към който руснаците проявяват сериозен интерес.
Заедно с варненската „Хидрострой“, управлявана от общинския съветник от ГЕРБ Николай Пашов, „Мостовик“ участва в търга за изграждането на метрото от „Цариградско шосе“ до летището. Там предстои отваряне на ценовите оферти.
Друг интересен участник е обединение на испанската „ФСС Конструкцион“ и пернишката „СК 13 Пътстрой“. Испанците изграждат българската част на „Дунав мост 2“, като работата им у нас бе съпроводена с доста проблеми и в крайна сметка се стигна до оскъпяване на съоръжението. Това е първият търг за магистрално строителство у нас, в който „ФСС Конструкцион“ решава да се включи.
Чуждестранното участие в конкурса е допълнено от германската „Макс Бьогл“, която е в съдружие със софийската „Инжстрой“ и обединението на австрийската „Порр Техновал“ - „Порр Струма 2“.
Чешката „ОХЛ“ играе заедно с „Трейс Груп Холд“.
Очаква се след приключване на работата на тръжната комисия да станат ясни и съдружниците на българската„Главболгарстрой“ (Обединение „Струма Лот 2“), на специализираната в гражданското строителство„Монолит 3“ (Обединение „Струма ЗЮД“) и на „Пътностроителна техника“ (дъщерна на „Холдинг Пътища“на Васил Божков) - „Струма 2012“.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Общо показвания