вторник, 15 май 2012 г.

Електронни винетки от 2016 г., но само с частен инвеститор


Електронни винетки от 2016 г., но само с частен инвеститор


Електронни винетки от 2016 г., но само с частен инвеститор
Няма да направим компромис нито с качеството, нито със срока, подчерта регионалният министър. Снимка: БГНЕС
Ако бъде намерен частен инвеститор, който да вложи пари в изграждането и поддържането на електронна винетна система, такава може да бъде въведена през 2016 г., обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Хартиената винетка остава добър вариант, но плащането в електронна система би било по-лесно, каза министърът по „Дарик".
Лиляна Павлова добави, че за изграждането на скоростен път от Русе до Свиленград също ще се търси частен инвеститор, който да вложи около 1 млрд. лв.
„Държавата не може да си позволи държавна гаранция в условия на финансова дисциплина. Рискът трябва да е поет от инвеститора," подчерта тя.
Пътят Русе-Свиленград ще бъде включен във винетната система на България. Паралелно с него през 2014 г. ще започне изграждането на алтернативен път под Шипка, пътуването по който ще е безплатно, но по-бавно, защото ще има само две платна.
Лиляна Павлова посочи още, че пътят Русе-Свиленград е предпочетен пред магистрала „Черно море", защото трафикът по маршрута е целогодишен и ще осигури по-големи приходи от винетни такси.
Регионалният министър съобщи още, че през юни ще пуснат основното трасе на Околовръстния път на София, а през септември ще бъдат пуснати локалните платна.
„Оправен e участъкът от магистралата, където беше открит по-лош асфалт. Целият стар асфалт е махнат," увери Лиляна Павлова.
В сряда строителят на лот 3 на магистрала „Тракия" – гръцката фирма „Актор", започна да маха асфалта, който сложи дни по-рано, след като експерти на лабораторията на Агенция „Пътна инфраструктура" установиха лошото качество на настилката на около 600-метрова отсечка.
„Някои се опитват да шикалкавят, други са съвестни и си изпълняват качествено работата. Нямаме проблем с качеството в момента. Повишили сме контролът. Лабораторията на АПИ денонощно работи в регионите, спят на палатки," разказа Лиляна Павлова.
По думите й, вече не може да се настоява за твърде ниска цена на големите проекти, защото с покачването на цените на битума и горивата строителните фирми опитват да пестят.
„Няма да направим компромис нито с качеството, нито със срока," подчерта регионалният министър.
За ограничението на скоростта по магистралите до 140 км/ч, Лиляна Павлова каза, че ако се приеме законът, ограничение до 140 км/ч ще се въведе по новите части на магистралите.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Общо показвания