понеделник, 16 юли 2012 г.

Денонощни проверки на автобусите до морето


Денонощни проверки на автобусите до морето

Липса или неспазване на маршрутното разписание и технически неизправности са сред най-честите нарушения



Да бъдат извършвани денонощни проверки на автобусите, пътуващи за курортите по Черноморието. Това разпореди транспортният министър Ивайло Московски на екипите на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”, съобщиха от министерството.
Целта на засиления контрол е да се гарантира сигурността на гражданите през уикенда, когато традиционно повече хора предприемат пътувания.
Екипите на ДАИ бяха разпределени по основните пътни артерии за Черноморието, както и на автогарите в курортите на областите Добрич, Бургас и Варна.
В рамките на уикенда те са проверили 205 пътни превозни средства, които извършват обществен превоз на пътници. Съставени са 37 акта. Сред най-честите нарушения са липса или неспазване на маршрутното разписание, технически неизправности, намалена дневна почивка, неизправни пожарогасители и др.
Проверките са част от кампанията на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за повишаване на безопасността в автомобилния транспорт.
В рамките на месец юли подобни засилени проверки бяха проведени и сред автобусите, превозващи деца и/или ученици на традиционните летни екскурзии и „зелени училища”.
В периода от 25.06.2012 г. до 08.07.2012 г. инспекторите на Автомобилна администрация са проверили 479 превозни средства и са съставили 28 акта.
Най-честите нарушения, които са били установени са свързани с извършването на превоз без указателни табели за превоз на деца; управление без пътен лист; извършване на международен случаен превоз на деца през тъмната част на денонощието; водачи без професионален опит и др. 

3 коментара:

  1. За мен е задължително да има постоянни проверки на тези рейсове.Самата аз на скоро ходих и се прибрах с такъв рейс и доста нарушения бяха направени, макар, че не съм самата аз шофъор.Дори да прибиране полицай спряха рейса, понеже изпревари не както трябва и какво стана....срещу 10 лева всичко се забрави.Има закони и правила , но няма кой да ги спазва и за това се случват и фатални неща. Добре поне че максималната скорост им е 100 километра иначе щеше да е още по опасно, да не говорим че и шофъорите не се сменят през определените часове, единият направо запиваше на волана и малко ми беше да отида и да се скарам, а не съм такъв човек.

    ОтговорИзтриване
  2. Определено липсата или неспазването на маршрутното разписание и технически неизправности са сред най-честите нарушения, които и ние самите пътници виждаме почти всеки път когато се качим на рейс ако ни се налага по дълго да пътуваме,.Но дори градските рейсове като знам как карат понеже са на зад в разписанието и от самите шофъори съм чувала, че казват когато са на зад във времето имат големи глоби от заплатата и затова не спазват ограничения, дори един рейс 150 минаваше и на червено, но на скоро му смениха маршрута и вече не го използвам.Трябва да има по големи наказания за самите фирми.

    ОтговорИзтриване
  3. Много често ми се налага да пътувам с автобуси и ако зависеше от мен ще има много чести проверки на тези шофъори, няколко пъти са ни спирали полицаи, но шофъорът има дава двадесет лева и се разминава без нищо.Ясно ми е че полицаите искат да си спечелят пари за обяда или за вечерята, но все пак в един рейс се вот доста пътници и е добре да бъде всичко в изправност да не се изпреварва неправилно, просто да има по голям а отговорност.Благодаря за статията пишете страхотно и се надявам да продължавате да ни информирате.

    ОтговорИзтриване

Общо показвания