Словакия проявява интерес към специализиран туризъм в България
Според туроператорите България трябва да рекламира възможностите си за винен туризъм в Словакия. Снимка: БГНЕС
Туроператори настояват България да се рекламира повече като дестинация за специализиран туризъм в Словакия, съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
България да се представя по-активно не само като силна морска дестинация, но и с възможностите си за специализиран туризъм – планински и селски, балнео- и СПА, културно-познавателен, гурме и винен туризъм, предложиха представители на 12 словашки турооператора.
Те се срещнаха с българския зам.-министър с ресор „Туризъм“ Иво Маринов в Братислава в рамките на втората сесия на консултативната комисия за икономическо сътрудничество между двете държави.
В срещата с туристическия бизнес се включиха членове на Асоциацията на словашките туроператори и на Асоциацията за туризъм и търговия, както и представители на най-големия туристически панаирен комплекс в страната – братиславския „Инхеба“.
Гражданите на Словакия свързват страната ни предимно с морските ваканции, но за изложението през 2013 г. палитрата на българските оферти за почивка и пътешествия ще бъде обогатена, уточняват от МИЕТ.
По време на деловата сесия на консултативната комисия Иво Маринов се срещна и с двама държавни секретари - на словашкото Министерството на икономиката Павол Павлис и на Министерството на транспорта, строителството и регионалното развитие Франтишек Палко.
Те обсъдиха перспективите за разширяване на двустранното сътрудничество в енергетиката, по Дунавската стратегия, селското стопанство, хранителната промишленост, военното производство, контактите между малки и средни предприятия, търгове за обществени поръчки.
България покани словашки компании да проучат възможностите за изграждане на пречиствателни станции у нас, а освен това двете страни ще продължават да обменят и специалисти в ядрената енергетика.
0 коментара:
Публикуване на коментар