Печалбата на авиационния сектор ще се свие с над 50%
IATA призова правителствата да разрешат задълбочаващия се спор около таксите за емисиите въглеродни газове
Европейските авиокомпании вероятно ще претърпят загуба от 1.1 млрд. долара през тази година.
Засегната от високите цени на петрола, тази година световната авиация ще отчете слаби печалби, които могат да бъдат заличени, ако Европа изпадне в рецесия, предупреди Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA), съобщиха световните агенции. IATA обединява 240 авиокомпании, включително водещите авиопревозвачи в света.
Организацията призова правителствата да разрешат спора около европейските такси за въглеродни емисии за авиокомпаниите и да избягват налагането на такси и регулаторни промени, които според организацията биха могли да ограничат растежа на сектора.
Очаква се авиокомпаниите по света тази година да отчетат общо печалба от 3 млрд. долара при приходи от 631 млрд., посочва IATA в доклада за перспективите на сектора, оповестен на годишната сесия на организацията в Пекин.
Прогнозираната печалба е с над 50% по-малко спрямо 7.9 млрд. долара, отчетена за миналата година, след като за 2010 г. печалбата на бранша беше 15.8 млрд.
"Рентабилността на сектора балансира на ръба на бръснача", отбеляза изпълнителният директор на организацията Тони Тайлър. "Най-непосредственият риск" е дълговата криза в Европа, която може да заличи печалбите на бранша, ако доведе до рецесия, допълва той. Спад от 1 процент в приходите на авиацията може да превърне прогнозираната глобална печалба в загуба от 3 млрд. долара.
Очаква се азиатските авиокомпании тази година да отчетат обща печалба от 2 млрд. долара, а авиопревозвачите от САЩ и Близкия изток също ще отчетат положителни резултати. Европейските авиокомпании обаче вероятно ще претърпят загуба от 1.1 млрд. долара.
Основната причина за ниските печалби на сектора са високите цени на петрола, допълва Тайлър.
Организацията също така призова правителствата да разрешат задълбочаващия се спор около таксите за емисиите въглеродни газове за авиокомпаниите чрез договаряне на глобална система за контрол на парниковите газове, отделяни от авиацията.
Организацията призова правителствата да разрешат спора около европейските такси за въглеродни емисии за авиокомпаниите и да избягват налагането на такси и регулаторни промени, които според организацията биха могли да ограничат растежа на сектора.
Очаква се авиокомпаниите по света тази година да отчетат общо печалба от 3 млрд. долара при приходи от 631 млрд., посочва IATA в доклада за перспективите на сектора, оповестен на годишната сесия на организацията в Пекин.
Прогнозираната печалба е с над 50% по-малко спрямо 7.9 млрд. долара, отчетена за миналата година, след като за 2010 г. печалбата на бранша беше 15.8 млрд.
"Рентабилността на сектора балансира на ръба на бръснача", отбеляза изпълнителният директор на организацията Тони Тайлър. "Най-непосредственият риск" е дълговата криза в Европа, която може да заличи печалбите на бранша, ако доведе до рецесия, допълва той. Спад от 1 процент в приходите на авиацията може да превърне прогнозираната глобална печалба в загуба от 3 млрд. долара.
Очаква се азиатските авиокомпании тази година да отчетат обща печалба от 2 млрд. долара, а авиопревозвачите от САЩ и Близкия изток също ще отчетат положителни резултати. Европейските авиокомпании обаче вероятно ще претърпят загуба от 1.1 млрд. долара.
Основната причина за ниските печалби на сектора са високите цени на петрола, допълва Тайлър.
Организацията също така призова правителствата да разрешат задълбочаващия се спор около таксите за емисиите въглеродни газове за авиокомпаниите чрез договаряне на глобална система за контрол на парниковите газове, отделяни от авиацията.
0 коментара:
Публикуване на коментар