сряда, 4 юли 2012 г.

Продажбите на българското "Нестле" намаляват


Продажбите на българското "Нестле" намаляват

Компанията излиза на загуба през 2011 г.




През миналата година приходите от продажби на "Нестле България" АД са се понижили с 4,2%, показва отчета на дружеството. В това перо са записани 285,7 млн. лв. за 2011 г., докато през 2010 г. продажбите са били за 298,2 млн. лв. Хранителната компания е записала 3,5 млн. лв. като "други приходи от дейността" - ръст от 46,8% на годишна база. Финансовите постъпления през 2011 г. са 90 хил. лв., или с 60,7% по-малко спрямо 2010 г.
Към 31 декември 2011 г. "Нестле България" отчита загуба от 6,5 млн. лв. спрямо печалба от 17,3 млн. лв. година по-рано.
Разходите за продажби и дистрибуция са намалели с 23,9% на годишна база и през 2011 г. се свиват до 45,1 млн. лв. Увеличават се обаче административните разходи. Показателят нараства с 22,9% до 34,5 млн. лв.
През миналата година акционерите на "Нестле България" решиха да преобразуват дейността на дружеството, като влеят в структурата на компанията-майка дъщерното "Нестле айс крийм България". Сладоледеният производител вече е със статут "заличен търговец" в Търговския регистър.
В края на ноември 2011 г. акционерите на компанията-майка единодушно решиха "Нестле айс крийм България" да се влее в "Нестле България". 11 585 173 акции на сладоледената компания бяха заменени с 1 447 992 книжа на "Нестле България", показва протокола от Общото събрание на акционерите на приемащото дружество.
"Нестле айс крийм България" е преименуваната компания за производство на сладоледи "Делта", след като в началото на 2006 г. гигантът "Нестле" купи сладоледения бизнес на гръцката "Делта" в България, Гърция, Сърбия, Румъния и бивша Югославия. Сделката беше за 240 млн. евро.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Общо показвания